Naruto RPG Fans

Gra stworzona dla miłośników Naruto

Ogłoszenie

Po rejestracji napisz do Haku, KakashX w związku z kartą postaci

#1 Mon-Sep-2007 13-44-11

Kyuubi

Zbanowany

Punkty Akcji

Punkty Akcji

Czym są Punkty Akcji?
Zauważ, że przy każdej technice w polu "Punkty Akcji" widnieje pewna wartość. Dla niektórych technik jest to tylko 1, dla innych aż 4. Wartość ta określa czas potrzebny do wykonania techniki od momentu decyzji o wykonaniu danego ruchu do użycia techniki np. na przeciwniku czy zobaczenia jej efektów. Techniki opisane niskimi wartościami (1-3) to techniki wykonywane szybko, inne mające wartość od 3 w górę potrzebują nieco więcej czasu by wywołać porządane efekty.

System punktów akcji to nic innego jak ograniczenie nałożone na ilość technik i czynności jakie możemy wykonać podczas jednej rundy (jednego odpisu Jonina) walki z przeciwnikiem. Ważne: Punkty akcji obowiązują tylko w przypadku Trybu Walki, czyli w czasie gdy nasza postać jest zagrożona atakiem lub gdy rozpoczyna walkę samemu. Pukty akcji nie są ważne przy zwykłych czynnościach, treningach czy podróżowaniu.

Ilość punktów akcji za jaką można wykonac dane techniki i ruchy wynika z prostego wzoru:
Szybkość + Zręczność : 3 (wynik zaokrąglony w doł)
(np. nasza postać ma przydzielone na cechy 6 pkt szybkości i 9 zręczności, więc 6+9=15, 15:3= 5. Z prostego wzrou wynika, że postać o cechach 6 i 9 ma 5 punktów akcji, które może wykorzystać podczas jednej rundy walki. W przypadku gdy w wyniku dzielenia wyjdzie ułamek np. 6.5 to zaokrąglamy wartośc w doł do pełnej liczby(6).

WAŻNE: Oprócz tego, że użycie jakiejkolwiek techniki wymaga punktów akcji, to są one potrzebne również:
-Do wykonania prostego ataku TaiJutsu (np. seria uderzeń z pięsci czy kopniecie)
-Ataku bronią (np. rzut kunaiem czy atak kataną)
!Wszystkie tego typu proste ataki wymagają wkładu 1 Punktu Akcji!


Wprowadzony system ma kilka celów. Przede wszystkim chce premiować graczy, którzy operują bardzo szybkimi i zręcznymi postaciami. Drugim istotnym powodem jest konieczność nałożenia limitu na nachalnych graczy którzy chcą podczas jednej rundy zrobić wszystko, podczas gdy inni, nie wykorzystują w pełni tego co mogliby zrobić. System nakłada pewna sprawiedliwość oraz wymusza strategiczne spojrzenie na walkę. Nie wystarczy już wybrać technikę i rzucić sie na oślep na przeciwnika. Przekonacie się podczas walk.


Jak to wygląda w praktyce?
Gracz1: szybkość 14, zręczność 8 [ilośc pkt akcji: 22:3=7 (zaokrąglone w doł)]
Gracz2: szybkość 7, zręczność 6 [ilośc pkt akcji: 13:3=4 (zaokrąglone w doł)]

Jonin: Staneliście naprzeciwko siebie, walka sie rozpoczęła

Gracz1: Wyciągam kunaia i rzucam go w kierunku przeciwnika, następnie, spodziewam się jego ataku więc wykonam Kawarimi by sie ochronić, po czym składam pieczęcie do techniki Bunshin no jutsu, wysyłając iluzje na wroga a samemu atakuję technika elementu ognia Katon, Hikyuu no Jutsu.

Gracz2: Ruszam do ataku techniką Konoha Senpuu, jesli przeciwnik mnie zablokuje zrobię Shuunshin no jutsu, by znależć się blisko za plecami przeciwnika i uderze go pięścią w twarz.

Gracz1: (Rzut Kunaiem:1) (Kawarimi:1) (Bunshin no jutsu:2) (Katon, Goukakyuu no Jutsu:2)=6pkt akcji
Gracz2: (Konoha Senpuu:2 ) (Shuunsin no jutsu:1) (uderzenie pięścią:1)=4pkt akcji

Jonin: Gracz1 wyciągnał szybko kunaia i rzucił w kierunku przeciwnika, jego precyzja była jednak słaba i kunai powędrował w bezpiecznej odległości od celu. Gracz2 biegł zawzięcie do wroga i zaatakował techniką Konoha Senppu, jego potężny kopniak ugodził jednak tylko pien drzewa, gdyż Gracz1 użył techniki Kawarimi i zaczął już składać pieczęć do techniki Bunshin no jutsu. Widząc go Gracz2 błyskawicznie przemieścił się używając Shunshin no jutsu tuż za plecy przeciwnika i uderzył go w twarz mocnym sierpem. Przeciwnik zmienił sie w chmurkę dymu i jasne stało się, że była to tylko iluzja i zmylenie za pomocą techniki Bunshin. Prawdziwy Gracz1 juz zmierzał w kierunku oponenta składając pieczęcie: -Katon, Goukakyuu no Jutsu. Potężny żar ognia ugodził Gracza2....itd.

Na przykładzie doskonale widać, że Gracz1 dzięki znacznie wyższym współczynnikom szybkości i zręczności mogł zastosować w walce o jedna technike więcej i skutecznie to wykorzystał.

Kolejne ważne zasady:

WAŻNE: Punkty Akcji są odnawialne w każdej rundzie. Ilość Punktów Akcji nie może przekroczyć maksymalnej wartości dla postaci (czyli punkty z kilku rund nie moga się dodawać).
Jeśli postać która dysponuje np. 4 punktami akcji rozpocznie ruch który kosztuje 5 pkt, to ten 1 brakujący punkt będzie wykorzystany z puli przypisanej na kolejną rundę i cała czynności zostanie dopiero wtedy zakończona.

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.wsztokf.pun.pl www.propilkki.pun.pl www.altergothic.pun.pl www.oshc-pfb.pun.pl www.3zakonyrp.pun.pl